Kapcsolat

Közel negyed évszázados múltjával a Weinberg neve Magyarországon egyet jelent a magas fokú szakmai színvonallal és felkészültséggel. Egyensúlyt teremtünk régi és új, hagyomány és innováció között.
A folyamatos és stabil fejlődés mellett harmóniában élünk környezetünkkel. Ezt a harmóniát osztjuk meg ügyfeleinkkel és munkavállalóinkkal is.

icon_widget_image H-P: 8:00 - 16:00; Sz-V: Zárva icon_widget_image 3950 Sárospatak, Malomkőgyár u. 7 icon_widget_image +36 47 511 040 fax: +36 47 313 807 icon_widget_image info@weinberg.hu

Építőipari Mesterdíjjal jutalmazták a Weinberget a repülőhangár építéséért

A szélestörzsű repülőgépek teljes körű kiszolgálására és szervizelésére is alkalmas létesítmény acélszerkezet gyártási és szerelési munkájáért kapta az elismerést a Weinberg.

Az ÉVOSZ (Építőipari Vállalkozók Országos Szakszövetége) múlt heti ünnepi közgyűléséről lapunk is tudósított. Ezen a napon adták át az Építőipari Nívódíjakat, a Lechner Ödön-díjakat, valamint a szakma további fontos elismeréseit is, köztük az Építőipari Mesterdíjat.

Ez utóbbi díjjal a Weinberg ’93 Kft. mint generálkivitelező munkáját ismerték el a Budapest Airport területén zajló, az Aeroplex Kft. saját beruházásaként megvalósuló új hangár egyedi acélszerkezet gyártásáért és építéséért. A díjat Derczó István ügyvezető igazgató vehette át.

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

A hazánkban egyedülállónak tekinthető létesítmény építéséről több alkalommal is beszámolt lapunk; legutóbb júliusban, amikor felkerült a bokréta a repülőtéri hangár tetejére.

Az új repülőgépcsarnok alapterülete több, mint 8200 négyzetméter, szabad fesztávolsága 90 méter, legmagasabb pontja 31 méter, szélestörzsű repülőgépek teljes körű kiszolgálására és szervizelésére is alkalmas.

Foghíj beépítés egyedi technológiával

Az épület egyedi acélváz szerkezetének gyártási előkészítését a Weinberg sárospataki gyártóüzemében valósította meg, kihasználva az automatizált gyártás előnyeit. Az üzemi és helyszíni szereléshez üzemi összeállító szerszámot készítettek, melynek segítségével az összeállítási mérések jelentősen csökkenthetőek voltak. A szerkezetet úgy tervezték, hogy a szállítási rakatolás maximálisan kihasznált legyen.

A szerkezeti elemek összeszerelése a helyszínen történt, majd a kereszt irányú főtartókat, amelyek magát a tetőt alkotják, egyben, összeszerelve emelték fel. A szerkezetállításon 5 szerelőkosaras emelő, 3-4 daru és átlagosan 40 fő szerelő dolgozott egyszerre. Ez annyit jelent, hogy

a 90 méter széles tető főtartó szerkezetet kompletten, keretenként egyben emelték 30 méter magasra, a korábban már felállított, állékony pillér keretekre, ami komoly technikai hátteret és magasan képzett, nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek szoros együttműködését igényelte.

Mivel a szomszédos épületek a jelenleg épülő hangártól kevesebb, mint egy méter távolságra vannak, nem tudtak az épület mellé állni a legkeskenyebb szerelőkosarakkal sem, így a szerkezet szerelésével egyidőben, egyedi gyártású anyagmozgató rendszerekkel és alpintechnikai szereléstechnikával végezték a homlokzat- és tetőburkolatok kialakítását.

Kommenteljen