Az új fővárosi iroda minden szegletében érezhető a zempléniség
A Weinberg impozáns környezetben fekvő új budapesti irodájában a letisztult elegancia a legmodernebb technológiával társul. A költözés körülményeiről annak irányítójával, Kalocsai Sándorral beszélgettünk.
A sárospataki központú Weinberg ’93 Kft. 1993 óta működik. A hazai magántulajdonú vállalat fő profilja a generálkivitelezés és az acélszerkezet-gyártás. Idén májusban már beszámoltunk arról, hogy a cég bővíti sárospataki acélszerkezet-gyártó telephelyét, most arról adunk hírt, hogy a Weinberg budapesti irodája új helyszínre költözött.
A XII. kerületben található HillSide Offices-ben lévő új irodában a költözést irányító Kalocsai Sándorral, a Weinberg budapesti irodájának vezetőjével és garanciális ügyekért felelős munkatársával beszélgettünk.
A szakember 2000 óta dolgozik a cégnél, közelmúltbéli nyugdíjba vonulásáig a műszaki igazgatói pozíciót töltötte be. Kalocsai Sándor a beszélgetés elején felvázolta, hogy a vállalat fővárosi irodája korábban az Infoparkban volt, ahová 2007-ben költöztek. Ezt a helyiséget kompletten, bútorzattal együtt kapták, így nem volt alkalmuk egyedi berendezésre
„A Weinberg növekedésével, a feladatok bővülésével megfogalmazódott az igényünk egy a vállalat szellemiségét méltóképpen tükröző irodára, ahol az egyedi és utánozhatatlan “zempléniség” érzése visszaköszön”
– idézte fel az irodavezető.
Az egészségtudatosság fontos szempont volt a bútorok megválasztásakor
Kalocsai Sándor hozzátette: a HillSide Offices már annak átadásakor szóba került, hiszen nagyon impozáns környezetben található; nemrégiben egy iroda visszamondás miatt lehetőségünk adódott a költözésre.
„A 240 négyzetméteres irodát „leharcolt” állapotban kaptuk meg. Rengeteget dolgoztunk, gyökeresen átalakítottuk a helyiséget, válaszfalakat bontottunk el, festettünk.
A pandémia sok tekintetben megváltoztatta a gondolkodásmódunkat, ez az iroda tervezésekor is megjelent: a kollégák váltakozva, meghatározott napokon otthonról dolgoznak, illetve járnak be.
Ez adta az ötletet arra, hogy a helyiségben nincsenek dedikált asztalok, hanem mindenki ott foglal helyet, ahol éppen szeretne, ahol aznap jól érzi magát.”
– tájékoztatott a szakember.
18 munkaállomást alakítottak ki a jelenleg 11 fős állandó létszám részére, így a vidékről beugró kollégák számára is mindig van hely. A helyiséget állítható magasságú asztalokkal, és ergonomikus székekkel rendezték be.
A közösségi tereket akár munkaidőn túl is igénybe vehetik
Szintén a koronavírus okozta járványhelyzet társas kapcsolatokra gyakorolt hatása inspirálta a közösségi terek kialakítását. Kalocsai Sándor elmondta: felismertük, hogy mennyire szükségesek a személyes találkozások, a közös munkavégzés, ezért
beszélgető sarkokat alakítottunk ki, ahol rövid egyeztetéseket tudunk folytatni akár egy kávészünet erejéig. Ezek a kis szigetek, a munkaidőn túli közös elfoglaltságoknak, például borkóstolóknak is helyszínt biztosítanak majd.
Az átalakítás nehézségeire kitérve a mérnök elmondta, hogy a létesítményben elsősorban nagyobb alapterületű helyiségek vannak, amelyekhez központi szociális részeket alakítottak ki, a Weinberg irodája ezeken kívül esett, így saját vizesblokkokat, konyhát kellett telepíteni. A légtechnika szintén hasonló elven működött, a leválasztás és önálló villamos betáplálás kiépítése itt is megoldandó feladat volt.
A tervezéstől a költözésig rekordgyorsasággal jutottak el
A belsőépítészeti munkákkal kapcsolatosan Kalocsai Sándor megjegyezte:
ha láttunk valahol egy jó irodát, akkor mindig megkérdeztünk, hogy ki volt a belsőépítész. Így jutottunk el Matisz Alizhoz, aki remekül ráérzett az igényeinkre, és valósította meg az elképzeléseinket.
A belsőépítésznek szabad kezet adtak, egyedüli kitétel a sas-hegyi panoráma megőrzése volt, amelyhez személyes élmények is kötik Kalocsai Sándort, aki korábban rendszeresen járt úszni az itteni uszodába.
A költözés rekordgyorsasággal, néhány hónap alatt zajlott le: a tervezést február elején, a kivitelezést márciusban kezdték, és május végén költözhettek be az új irodába.
A tárgyalók üvegfalain a zempléni dűlők köszönnek vissza
A tárgyalók tervezése során alapkövetelmény volt a legkorszerűbb technológia beépítése, amely biztosítani tudja a folyamatos online kapcsolatot, és személyesebbé, emberközelibbé teszi az egyeztetéseket.
A mérnöki irodákat gyakran referencia fotókkal dekorálják, hogy az ide belépők láthassák az itt zajló komoly mérnöki tevékenységet.
„Mi úgy gondoltuk, hogy aki hozzánk érkezik, az pontosan tudja, hogy kik vagyunk, tisztában van a szakértelmünkkel, és nem az itt elhelyezett dekorációk alapján dönt mellettünk.”
A korábban már említett „zempléniség” valóban tetten érhető:
a szakember büszkén mutatta a tárgyalók üvegfalain látható, szőlőbirtokokat szimbolizáló, légi felvételek alapján készült stilizált grafikákat, amelyekről a helyiségek a nevüket is kapták.
A Haraszt-dűlő és a Megyer-dűlő a Weinberg alapító-tulajdonosának zempléni birtokai – tájékoztatott Kalocsai Sándor.
Az irodában rengeteg növényt láttunk, amelyek térelválasztó szerepükön túl, komfortnövelő funkcióval is bírnak, és külön erre a célra telepített lámpák biztosítják számukra a megfelelő fényviszonyokat.
A beszélgetés végén a szakember megjegyezte:
A költözés saját részre készülő beruházás volt, senki nem kérte számon tőlünk az időbeliséget, mi mégis adtunk magunknak egy határidőt, és az ütemezéshez következetesen tartottuk is magunkat.