Contact

Közel negyed évszázados múltjával a Weinberg 93 neve Magyarországon egyet jelent a magas fokú szakmai színvonallal és felkészültséggel. Egyensúlyt teremtünk régi és új, hagyomány és innováció között.
A folyamatos és stabil fejlődés mellett harmóniában élünk környezetünkkel. Ezt a harmóniát osztjuk meg ügyfeleinkkel és dolgozóinkkal is.

icon_widget_image Mon-Fri: 8:00 - 16:00; Sat-Sun: Closed icon_widget_image H-3950 Sárospatak, Malomkőgyár u. 7 icon_widget_image +36 47 511 040 fax: +36 47 313 807 icon_widget_image info@weinberg.hu

Megindult a vasúti híd betolása az M6-os autópálya horvát határig épülő szakaszán

A folyamatos vasúti forgalom érdekében a hídfőket előre elkészítették, a szerkezetet pedig előre összeszerelték. A Strabag és a Duna Aszfalt kivitelezésében 20 kilométernyi új autópálya épül Bóly és Ivándárda között.

Sajtótájékoztatót tartottak az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszán épülő ívhídnál. A horvát határig kiépülő 20 kilométeres zárószakaszt a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezi nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken.

A hídfők is vágányzár alatt készültek

A sajtesemény apropóját az adta, hogy megkezdődött a Villány-Mohács vasútvonalat az M6-os felett átvezető vasúti ívhíd a betolása. A híd egy 73 méter hosszú, ortotróp acél pályaszerkezetű, vonóvassal merevített ívszerkezet. Az úgynevezett Langer-híd függesztő rúdjai hálós elrendezésűek. Kialakításának érdekessége, hogy az autópálya építéséhez szükséges bevágást a híd elkészültét követően alakítják ki. A híd íves főtartóját és ortotróp szerkezetét a Weinberg’93 Kft. gyártotta.

Miután a híd építése alatt a vasúti forgalmat csak a lehető legkisebb mértékben szabad zavarni, a hídfőket 2021 októberében és 2022 márciusában egy-egy rövid vágányzár alatt készítették el. A szerkezetet pedig összeszerelték a végleges pozíciója melletti szerelőterületen, továbbá a függesztőkábeleket is megfeszítették.

Óránként 10-20 centit halad a híd

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint a szerkezetet a július 4. és 22. közötti vágányzári időszak keretében tolják keresztirányban a helyére. A tolást egy 100 tonnás hidraulikus munkahengerrel, a tolópályára hegesztett ütközők segítségével végzik. A híd mozgatása kis sebességgel (10-20 cm/óra) történik. Maga a tolás két napig tart a NIF beszámolója szerint.

A július 5-i eseményen Sereg Tamás, a Duna Aszfalt Zrt. hídépítési területi igazgatója hangsúlyozta: a híd mozgatása a tolópályákon egyszerre, azonos sebességgel kell, hogy történjen, elkerülve a tolás közbeni esetleges befeszülést. 

Tolást követően felhúzzák a hídra a síneket, beállítják és aláöntik őket. Továbbá elvégzik a híd próbaterhelését is, majd július 23-án megindulhat a vasúti forgalom. Végül a híd alól kibontják a vasúti töltést és az autópálya bevágást, ezek után készül majd el az autópálya pályaszerkezete.

Már elkezdődhetett a pályaszerkezet építése az M6-os határig nyúló szakaszán

A betolásról tájékoztató sajtóeseményen az M6-os autópálya zárószakaszát kialakító projekt további részleteiről is beszámoltak. Eszerint a 20 kilométeres szakaszon 3 különszintű csomópont (M6-M60 elválási csomópont, Bóly-Keleti csomópont, Villányi csomópont), 7 db aluljáró, 6 db vízfolyás feletti híd, 1 db felüljáró, 1 db különszintű vasúti keresztezés és 1 db vadátjáró kiépítése valósul meg.

Nagynyárádon komplex pihenőhelyet alakítanak ki, Ivándárda közelében pedig komplex ellenőrzőhely létesül. Az autópályaszakasz üzemeltetését a Barbarcon épülő mérnökségi telepről biztosítják.

A NIF jelentése szerint a nagytömegű földmunkák, és töltésépítések zömében elkészültek, melynek köszönhetően elkezdődhetett a pályaszerkezet építése, jellemzően az autópálya jobb oldalán. Jelenleg a ckt-betonréteg terítése van folyamatban, majd ezt követi az aszfalt alapréteg építése. Az útépítéssel együtt halad a vadvédőkerítés építése is.

A babarci mérnökségi telepnél megkezdődtek és folyamatosan zajlanak a legfontosabb épületek – iroda-, műhely- és raktárépület – és a sótároló magasépítési munkái. Ezen kívül megkezdődött az ivándárdai komplex ellenőrzőhely útjainak pályaszerkezet építése is.

A horvát autópálya 2024-ben éri el a határt a túloldalon

A keddi sajtótájékoztatón Dr. Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője elmondta: a NIF Zrt. és a munkálatok jelenlegi állása szerint is tartható az autópálya 2024 tavaszáig történő befejezése, sőt, akár korábban is elkészülhet.

Jó hír, hogy a horvát közlekedési miniszter a napokban azt mondta: őszig elkészül az eszéki hídtól Pélmonostorig tartó, 17,5 kilométeres autópályaszakasz, amellyel így már csupán egy 5 kilométeres szakaszt kell nekik a határig megépíteniük, melyet 2024-re terveznek szomszédaink.

Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője, a projekt aktuális és várható eredményeivel kapcsolatban azt mondta: a Bóly-Keleti csomópontnál lévő, az 5703-as jelű (Nagynyárádi) úton átvezető műtárgy és a hozzávezető két körforgalom elkészült, várhatóan július végén lesz a forgalomba helyezésük, ekkortól a műtárgy alatt az autópálya tovább épülhet.

Gallery

Source: magyarepítők

Post a Comment